manifest de maig, l'espai de debat de l'anticapitalisme i de l'ecosocialisme.

Per contactar, contribuïr o adherir-se a aquest espai d'opinió ens podeu enviar un mail a verdiroig@hotmail.com

dilluns, 4 de maig del 2009

LA CRISI ÉS DEL SISTEMA O ÉS LA CRISI DEL NEOLIBERALISME?




Maig de 2008-Maig de 2009: Manifest de Maig, ara fa un any... Per una esquerra ecosocialista i anticapitalista...
Un testimoni d'esquerra crítica dins i fora d'ICV.

DESPRÉS DEL PRIMER DE MAIG...


...CALDRIA UNA VAGA GENERAL CONTRA LES AGRESIONS DE LA PATRONAL I CONTRA LES MESURES DE REFUNDACIÓ DEL CAPITALISME?

OBRIM DEBAT...

1) Com es pot articular el debat dins i fora d'ICV, d'EUiA i d'altres col·lectius per establir una pràctica comuna d'acció política i social des de baix?

2) Es pot combinar una acció de govern amb una pràctica mobilitzadora des de la base i des dels moviments?

3) Com es manifesta el caràcter "de classe" d'un projecte que vol fer coincidir el roig, el verd i el violeta en una alternativa "de nou tipus"?

17 comentaris:

Toni Perico ha dit...

Hola:
Creo que deberiamos ser más exigentes con el tipo de intervención publica que se practica en la economia.

No es de recibo que la unica intervención publica que se nos ocurra por estos lares sea el modelo de subvencionar a las empresas privadas (tipo lo del Q3 de la Seat para fabricar un coche contaminate que de aqui unos años la realidad ecologica hara que se deje de fabricar y otra vez tendremos el mismo problema, o las subvenciones a Nissan, etc...) o los avales a la banca privada. El Govern debe marcar las prioridades estrategicas y no dejar al mercado, pues la prioridad del mercado es una economia basada en tochos y automoviles, ambas por cierto con necesidades de mano de obra, cuanto más barata mejor, pero poco cualificada.

Creo que la intervención pública se puede y se debe realizar directamente. ¿porque en EEUU están pensando (o eso dicen) en tener una Sector Publico Empresarial fuerte y si lo dices aquí resulta que eres un izquierdista del siglo XIX? ¿o es que Obama es un izquierdista radical del siglo XIX?
¿alguien se acuerda que los EREs son una medida extrema a tomar como ultimo recurso y no como ocurre ahora, que se convierte en la primera medida sin que las empresas privadas varien otros aspectos como la estrategia comercial o los procesos de producción?

La unica defensa posible del Govern d'Entesa viene precisamente por su capacidad de girar y hacer politicas de izquierdas , pero de verdad, sino la gente se cansará y se irá al sofá de su casa a ver la TV, cosa que será aprovechada por Mas & Cia para volver a la Generalitat, y formar govern de dretes a hacer politicas de derechas, pero sin complejos.

En resumen que quiero govern d'esquerres , pero con politicas de izquierda porque si no pinta esto muy mal...

Por cierto en EUIA somos much@s l@s que pensamos (Basicamente la gente de Bastida d'EUIA)que a pesar de lo poco que pintamos en el Govern , sí que alguna cosa más se podria hacer, empezando por no hacer de palmeros de determinadas cosas del Govern. El resto de cosas intentaremos conseguirlas en la calle. Por intentarlo que no quede.

Reconozco que puede que otra gente diga que esto que digo es muy light o muy heavy, pero lo importante es que encontremos una forma donde todo mundo se sienta comodo, libre y pueda remar a su forma hacia esa Itaca, que es una sociedad más justa.

No existen recetas magicas, sólo voluntad de gente diversa y dispersa de cambiar las cosas. El hacerlo y que todo el mundo se sienta comodo haciendo a su forma es un reto, que no es otro que el reto historico de la izquierda, el de gestionar sus diversidades, cosa que normamente hace bastante mal.

Jope vaya rollo he soltado...

Si quereis seguir nustro curro diario en Bastida de EUIA, entrad en nuestro blog tambien y participais sin cortaros un pelo.

Saludos

Ah: el blog de Bastida es:

http://bastidaeuia.blogspot.com/

JOSEP D. ha dit...

un debat trampós per radicalitzar una ICV que millora des de la darrera assemblea.

VISCA ICV I FORA ELS QUE LA VOLEN CONVERTIR EN UN GRUP ANTIQUAT

Toni Perico ha dit...

Josep D:

Que vol dir antiquat?? Crec que la cosa més anticuada és que els poderosos segueixin manant com fan des de fa segles.

La intervenció pública pot ser antiquada, però ben feta (amb valors socials), és justa.

No tinc cap problema en que ICv-EUIA estigui al govern (entre altres coses perque amb la meva feina politica diaria he contribuit a que això sigui així) , però per fer politiques "justes" i no les antiquades politiques continuistes de 23 anys de CIU. Els EREs, les subvencions a empreses privades...són politiques antiquades.

En tot cas, el debat no és entre modernitat i antiqualles (debat estetic), sino entre coses justes i coses injustes, i entre politiques de dretes i politiques de esquerre.

Salut i discrepacia construtiva

Joan BT ha dit...

només falta que EUIA i els seus ens vinguin a donar lliçons de com ha de ser ICV quan allí dins tothom es baralla amb tothom. pSUC Viu conra PCC, miralles intocable i vinga merder. a ICV tenim errades però estem units.

cohesió !

Maxi ha dit...

cohesió?, que vol dir cohesió?, parlar només dels fets segons convé alguns??, no poder discrepar, des de el respecte de la decisió de la majoria, i dels companys que han agafat responsabilitats de govern?.

Això si que es un discurs fals. No voler acceptar la discrepància i preocupació de la militància, que l'acció de govern i les seves contradiccions ens han portat. El company Toni, no ha fet més que desenvolupar una argumentació amb un clar accent d'esquerres, i ho ha fet amb respecte... a qui a donat lliçons?. Potser, es que un discurs allunyat del governamental es ja posar en risc la unitat del partit??, o es que un discurs amb una visió més transformadora té que ser partidista, i no precisament del nostre?, o es que el nostre partit ha deixat de banda les qüestions de lluita social i del mon del treball?, que sàpiga no ho ha fet!!.

Toni, benvingut. Comparteixo la teva argumentació.

Salut.

Maxi ha dit...

.

Montse per l'esq. verda i per unió amb EUIA ha dit...

si ICV fes el que demaneu ens estrellariem, per sort ni els companys d'EUIA diuen aquestes barbaritats fora de context historic.
Hem de ser pacients i tranformar el país fent que el govern sigui fort i que poguem divulgar la nostra importantissima aportació que fem els comunistes i els d'esquerra verda junts. Qui vulgui fer jocs de mans que es faci dels troskistes globals o de la secta de la cup.

Àngel 'Soulbizarre' ha dit...

quin problema tens amb els "trotskistes globals"?
potser allò de que la moguda internacionalista i l'efecte Besancenot pica?

Bromes a banda, per molta dispersió que hi hagi a l'esquerra, el més important és el compromís amb els moviments socials i la seva coordinació des de baix...i no abandonar-los en nom d'aquest "sagrat i intocable" govern d'entesa. Un govern que governa el possible, justament allò que permeten els poderosos, el socialiberalisme i els grups de pressió mediatica i econòmica.

Salut, lluny d'ICV i a l'esquerra del possible.

ArtMart ha dit...

i tú Tati ets un dels que han muntat una escisió troskista a ICV i co sempre passa en aquests casos torna la vella trifulca del POUM contra el PSUC

Àngel 'Soulbizarre' ha dit...

escisió trotskista? caram!
en tot cas, gent que plega per motius diversos i sobretot polítics.
no és una escisió el que es veu, més aviat és una "sangría" de baixes.
De baixes voluntàries.

galze ha dit...

visca ICV
visca romeva

fora trotskistes

Maxi ha dit...

Companys... ni Manifest de Maig ha de ser plataforma per fer ser servida com a atac a la direcció de ICV -que no a ICV-, ni aquest bloc a de servir per entrar a intentar desacreditar aquells antics ex-militants que han decidit marxar per prendre part d'altres projectes polítics o socials -o tots dos alhora-.

Dit això, continuo sense entendre perquè continua havent gent que vol criminalitzar aquells que pensem -i no crec que siguem tant pocs que ho fem-, que ICV té que reeditar aquell nexe amb els moviments altermundistes, ecologistes, socialistes i progressistes, que en el seu moment el van fer arribar fins on es ara. Dit d'un altre forme... Partit de govern i partit de lluita.

Cert és, que uns quants tenim pensament de caràcter... Troskista?. Jo diria sentiment i consciencia de classe i lluita contra el sistema que perpetua aquesta divisió.

I en quant als companys de EUiA, demanaria respecte per aquells que comparteixen amb nosaltres un projecte i no pocs ideals.

Dit això... tornem al debat de fons??.

Salut

Anònim ha dit...

igual el problema de fons és que aquests dies es farà pública una llista de suport als anticapitalistes provinent de l'entorn d'ICV i EUiA.

SALVADOR LÓPEZ ARNAL (REBELIÓN) ha dit...

Disensiones, críticas razonables y una breve addenda

Salvador López Arnal
Rebelión


En tiempos turbulentos, dos buenas noticias.

Toni Guirao, el que fuera concejal y presidente de ICV en Mataró; Àngel Pagès, ex concejal de Premià, Mariano López, un líder vecinal de Sant Vicent dels Horts, Carlos Castillo y otros militantes y ex militantes de ICV y EUiA han decidido dar su voto y apoyo en las próximas elecciones europeas a la candidatura de Izquierda Anticapitalista, la nueva formación de izquierdas que presenta como cabeza de lista la admirable e infatigable luchadora Esther Vivas.

No lo han hecho, según todas las informaciones [1], buscando nuevas ubicaciones institucional, a partir de cálculos estratégicos y usos malintencionados de la teoría de juegos, por animadversión o inquina personal o razones similares sino por algo tan básico o esencial como los ideales políticos, la dignidad pública, la consistencia personal y valores afines. Pensemos en las actuaciones policiales del mes de marzo en Barcelona y en su resolución posterior [2], o en las vacilaciones de ICV-EUiA ante la agresión que representa la nueva Ley General de Educación catalana del conseller Maragall y su permanencia en el gobierno tripartito.

Suena raro, es infrecuente, pero es así.

Es probable, muy probable, que a las direcciones de ICV y EUiA les importe un higo el gesto de estos ciudadanos. Con toda probabilidad. Tanto la dirección de ICV como el sector que manda y ordena con mano y puño de hierro en EUiA parecen haber apostado definitivamente por el formato postmoderno de “organizaciones de cuadros profesionales”. Nada que ver con el antiguo partido de militantes, de cuadros, de gentes politizadas, de compañeros y compañeras identificadas con un ideal, que no transigen con la mentira ni con los cálculos estratégicos, dispuestos a formarse y a discutir sobre programas, procedimientos y formas de organizar a los sectores más desfavorecidos. Y a combatir por todo ello. Eso, dicen, es música celestial, Historia antigua, el pleistoceno inferior de la tradición. Son primitivos quienes piensan y sienten de ese modo.

Será eso. Serán militantes primitivos pero el gesto de las personas citadas, y de otros personas cuyo nombre desconozco, pasará, ha pasado ya, a la historia universal de la dignidad y la racionalidad política. Gracias por ello. Pequeños gestos, virtudes cultivadas, grandes esperanzas.

Pero no sólo es eso. Hay otros gestos y tienen que ver con algo tan profundamente arraigado en las tradiciones emancipatorias que solemos citarlo como coletilla, tan necesario como el aire que exigimos trece veces por minuto. Me refiero a la solidaridad no sólo nominal con las luchas contra causas injustas, inadmisibles, independientemente de la consecuencia de la apuesta, de los efectos de esa toma de posición.

Toni Perico ha dit...

Pido perdon si alguién se a sentido ofendido porque alguien de EUIA dé su opinión en este foro. Creo que seria importante que en los foros (los de la izquierda, porque a los de la derecha cuanto peor les vaya, mejor) fuera más importante lo que dices , que de que el carnet de partido que tienes, y esto va por todo el mundo, porque en EUIA hay de todo, como en ICV, como en el PSC, como en ERc, como en Revolta Global como en la calle sin pertenecer a ningun partido o como quereis llamarle.
De lo que se trata es de encontrar puentes, más que decir que "sobran menganitos o fulanitos". eso se llama gestionar la diversidad, que no es que una mayoria aplaste a una minoria o meter con calzador lo que opina esa minoria, se trata de que todo el mundo se encuentre comodo. Creo que aquí hay recorrido todavia.

Y en mi primera entrada sí, decia que para luchar contra la crisis el Sector Publico tiene que tener un papel central. No sólo regulando (que también) , sino ejerciendo su papel de empresario activo. No creo que sea ninguna barbaridad casposa o una sueño irrealizable, máxime cuando de alguna forma Obama lo intenta aplicar (eso sí a cuentagotas) en EEUU. ¿es que acaso Obama es una ultraizquierdista que NO tiene los pies en el suelo?

La izquierda o seduce o muere. No se trata de imponer nada, se trata de aplicar nuestros valores y el sentido comun.

En fin... que si alguién le parece mis intervenciones en este foro como un ataque a algo "sagrado", pues como dicen en mi Nou Barris natal "dos piedras". Los clubs privados están en el Liceo no en la Red. Abramos las ventanas (y nuestras mentes) y hagamos el ejercicio de construir desde la diferencia en vez de meternos en las trincheras a convertir al diferente en el contrario.

Saludos

Badalona ha dit...

votar contra ICV es votar con la saña de los que odian el buenhacer de una izquierda comprometida con el pròjimo. los troskistas y los anarquistas creen que las barricadas son urnas pero las urnas son la mejor expresión del pueblo.

fuera farsas ultraizquierdistas

Anònim ha dit...

El debat que demaneu és molt necessari i l'esteu realitzant amb respecte i correctament. No entenc que hi hagi tants comentaris sectaris en contra. La postura d'en Tati també em sembla molt respectable. Jo encara estic dins d'ICV i crec que cal treballar per millorar aquest invent que es diu ICV-EUiA i que tant ha costat d'aconseguir...